Selecteer een pagina

Dit kan linkbuilding doen voor jouw webshop

Heb jij een webshop? Dan is online vindbaarheid essentieel voor jouw omzet en continuïteit! Er zijn verschillende manieren om verkeer naar je website te trekken, zoals advertenties. Linkbuilding is onderdeel van SEO, oftewel organische vindbaarheid. Het grote voordeel aan organische vindbaarheid is dat je niet per klik hoeft te betalen, maar enkel de zoekmachines hoeft te overtuigen dat jouw webshop het beste resultaat is voor zoekopdrachten gerelateerd aan jouw aanbod. Linkbuilding is een belangrijke peiler om dit te realiseren.

Wanneer linkbuilding inzetten?

Is jouw webshop technisch in orde? Om actief te gaan werken aan een SEO-strategie is er een goede basis nodig. Dit wil zeggen een snelle, responsieve webshop met schone code. Is dit niet aan de orde? Dan is het verstandig om een nieuwe webshop laten bouwen. Pas dan kun je vanuit een goed fundament werken aan je organische posities.

Je zet linkbuilding in als onderdeel van je SEO-strategie. Hierbij is het dus belangrijk dat je website goed in elkaar zit, er voldoende (geoptimaliseerde) content op de website te vinden is en je een goed aanbod hebt. Pas dan komen linkbuildingactiviteiten tot hun recht en zul je het effect hiervan ervaren.

Hoe werkt linkbuilding?

Met linkbuilding ga je links verzamelen van andere (relevante) websites op het internet. Iedere link kun je zien als een soort stem. Deze stemmen gebruikt Google om te kijken hoeveel er op het internet wordt gesproken over jouw website. Zo kun je de autoriteit verhogen website. Hoe hoger de autoriteit, hoe hoger de kans dat jouw website de partij is met datgene wat er wordt gezocht.

Wat kan linkbuilding voor jouw webshop betekenen?

Door linkbuilding uit te voeren op de juiste manier met een goed fundament kun je topposities behalen in de zoekresultaten op zoektermen die jouw doelgroep gebruikt. Hierbij is goed zoekwoordonderzoek en een goede linkbuildingfocus bepalen essentieel. Alleen op deze manier kun je de beste combinaties vinden van termen met voldoende relevantie, zoekvolume en geringe concurrentie. Soms is het beter om een zoekterm met minder zoekvolume te kiezen, puur omdat er minder concurrentie op zit. Want waarom zou je met hagel schieten als je goed kunt richten? Op deze manier kun je je budget veel effectiever inzetten in plaats van tegen de grote partijen op te boksen. Een professionele linkbuilding partij zal je hierbij helpen en adviseren. Zo kun je in samenspraak tot de beste focus komen.